Выпускнику

Парады псіхолага

развернуть

ПАРАДЫ ПСІХОЛАГА

      У экзаменацыйную пару заўсёды прысутнічае псіхалагічная напруга. Стрэс пры гэтым - абсалютна нармальная рэакцыя арганізма.

     Лёгкі эмацыйны ўсплеск карысны, ён станоўча адбіваецца на працаздольнасці і ўзмацняе разумовую дзейнасць. Але залішняе эмацыянальнае напружанне, часцяком, аказвае адваротнае дзеянне.

     Прычынай гэтага з'яўляецца, у першую чаргу, асабістае стаўленне да падзеі. Таму важна фарміраванне адэкватнага стаўлення да сітуацыі. Яно дапаможа выпускнікам разумна размеркаваць сілы для падрыхтоўкі і здачы экзамену, а бацькам - аказаць свайму дзіцяці правільную дапамогу.

     Экзамены - толькі адно з жыццёвых выпрабаванняў, многія з якіх яшчэ трэба будзе прайсці. Не надавайце падзеі занадта высокую важнасць, каб не павялічваць хваляванне.

     Пры правільным падыходзе экзамены могуць служыць сродкам самасцвярджэння і павышэння асабістай самаацэнкі.

      Загадзя пастаўце перад сабой мэту, якая Вам па сілах. Ніхто не можа заўсёды быць дасканалым. Хай дасягненні не заўсёды супадаюць з ідэалам, затое яны Вашы асабістыя.

     Не патрэбна баяцца памылак. Вядома, што не памыляецца той, хто нічога не робіць.

     Людзі, настроеныя на поспех, дамагаюцца ў жыцці значна больш, чым тыя, хто імкнецца пазбягаць няўдач.

     Будзьце ўпэўненыя: кожнаму, хто вучыўся ў школе, па сілах здаць выпускныя іспыты ў любой форме. Усе заданні складзены на аснове школьнай праграмы. Падрыхтаваўшыся належным чынам, Вы абавязкова здадзіце экзамен.

Некаторыя карысныя прыёмы

     Перад пачаткам працы трэба засяродзіцца - расслабіцца і супакоіцца. Паралізаваная засяроджанасць значна больш эфектыўна, чым напружаная, скаваная ўвага.

     Своечасовае азнаямленне з правіламі і працэдурай экзамену здыме эфект нечаканасці на экзамене. Трэніроўка ў вырашэнні заданняў дапаможа арыентавацца ў розных тыпах заданняў, разлічваць час.

     Падрыхтоўка да іспыту патрабуе досыць шмат часу, але яна не павінна займаць абсалютна ўвесь час. Ўвага і канцэнтрацыя слабеюць, калі доўга займацца аднастайнай працай. Мяняйце разумовую дзейнасць на рухальную. Не бойцеся адыходзіць ад падрыхтоўкі на прагулкі і любімае хобі, каб пазбегнуць ператамлення, але і не зацягвайце перамену! Аптымальна рабіць 10-15 хвілінныя перапынкі пасля 40-50 хвілін заняткаў.

     Для актыўнай працы мозгу патрабуецца шмат вадкасці, таму карысна больш піць простую ці мінеральную ваду, зялёны чай.

      Выконвайце рэжым сну і адпачынку. Пры ўзмоцненых разумовых нагрузках варта павялічыць час сну на гадзіну.

Рэкамендацыі па завучванні матэрыялу

     Галоўнае - размеркаванне паўтораў ў часе.

     Паўтараць рэкамендуецца адразу на працягу 15-20 хвілін, праз 8-9 гадзін і праз 24 гадзіны.

     Карысна паўтараць матэрыял за 15-20 хвілін да сну і раніцай, на свежую галаву.     Пры кожным паўторы трэба асэнсоўваць памылкі і звяртаць увагу на больш цяжкія месцы.

     Паўтор будзе эфектыўным, калі прайграваць матэрыял сваімі словамі блізка да тэксту. Звароты да тэксту лепш рабіць, калі ўспомніць матэрыял не атрымоўваецца на працягу 2-3 хвілін.

      Каб перавесці інфармацыю ў доўгатэрміновую памяць, трэба рабіць паўтарэнне праз суткі, двое і гэтак далей, паступова павялічваючы часовыя інтэрвалы паміж паўтарэннем. Такі спосаб забяспечыць запамінанне надоўга

свернуть
ПОСТАНОВЛЕНИЕ МИНИСТЕРСТВА ОБРАЗОВАНИЯ РЕСПУБЛИКИ БЕЛАРУСЬ 11 июля 2022 г. N 184 ОБ АТТЕСТАЦИИ УЧАЩИХСЯ ПРИ ОСВОЕНИИ СОДЕРЖАНИЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫХ ПРОГРАММ ОБЩЕГО СРЕДНЕГО ОБРАЗОВАНИЯ (в ред. постановлений Минобразования от 30.12.2022 N 509, от 15.11.2023 N 348)
Постановление Министерства образования Республики Беларусь от 19 августа 2022 г. № 274 «О документах об образовании, приложениях к ним, золотой, серебряной медалях и документах об обучении»
Президент Беларуси Александр Лукашенко подписал указ №2, которым утверждается новая редакция Правил приема лиц для получения общего высшего и специального высшего образования
Указ Президента Республики Беларусь от 27 января 2022 г. № 23 «О правилах приема лиц для получения высшего и среднего специального образования»
Постановление Министерства образования Республики Беларусь от 19 сентября 2022 г. № 322 «Аб установе агульнай сярэдняй адукацыі»
Кодекс Республики Беларусь об образовании