Министерство образования Республики Беларусь
Управление по образованию, спорту и туризму Столбцовского райисполкома
Государственное учреждение образования
«Залужская средняя школа»
ПАРАДЫ ПСІХОЛАГА
У экзаменацыйную пару заўсёды прысутнічае псіхалагічная напруга. Стрэс пры гэтым - абсалютна нармальная рэакцыя арганізма.
Лёгкі эмацыйны ўсплеск карысны, ён станоўча адбіваецца на працаздольнасці і ўзмацняе разумовую дзейнасць. Але залішняе эмацыянальнае напружанне, часцяком, аказвае адваротнае дзеянне.
Прычынай гэтага з'яўляецца, у першую чаргу, асабістае стаўленне да падзеі. Таму важна фарміраванне адэкватнага стаўлення да сітуацыі. Яно дапаможа выпускнікам разумна размеркаваць сілы для падрыхтоўкі і здачы экзамену, а бацькам - аказаць свайму дзіцяці правільную дапамогу.
Экзамены - толькі адно з жыццёвых выпрабаванняў, многія з якіх яшчэ трэба будзе прайсці. Не надавайце падзеі занадта высокую важнасць, каб не павялічваць хваляванне.
Пры правільным падыходзе экзамены могуць служыць сродкам самасцвярджэння і павышэння асабістай самаацэнкі.
Загадзя пастаўце перад сабой мэту, якая Вам па сілах. Ніхто не можа заўсёды быць дасканалым. Хай дасягненні не заўсёды супадаюць з ідэалам, затое яны Вашы асабістыя.
Не патрэбна баяцца памылак. Вядома, што не памыляецца той, хто нічога не робіць.
Людзі, настроеныя на поспех, дамагаюцца ў жыцці значна больш, чым тыя, хто імкнецца пазбягаць няўдач.
Будзьце ўпэўненыя: кожнаму, хто вучыўся ў школе, па сілах здаць выпускныя іспыты ў любой форме. Усе заданні складзены на аснове школьнай праграмы. Падрыхтаваўшыся належным чынам, Вы абавязкова здадзіце экзамен.
Некаторыя карысныя прыёмы
Перад пачаткам працы трэба засяродзіцца - расслабіцца і супакоіцца. Паралізаваная засяроджанасць значна больш эфектыўна, чым напружаная, скаваная ўвага.
Своечасовае азнаямленне з правіламі і працэдурай экзамену здыме эфект нечаканасці на экзамене. Трэніроўка ў вырашэнні заданняў дапаможа арыентавацца ў розных тыпах заданняў, разлічваць час.
Падрыхтоўка да іспыту патрабуе досыць шмат часу, але яна не павінна займаць абсалютна ўвесь час. Ўвага і канцэнтрацыя слабеюць, калі доўга займацца аднастайнай працай. Мяняйце разумовую дзейнасць на рухальную. Не бойцеся адыходзіць ад падрыхтоўкі на прагулкі і любімае хобі, каб пазбегнуць ператамлення, але і не зацягвайце перамену! Аптымальна рабіць 10-15 хвілінныя перапынкі пасля 40-50 хвілін заняткаў.
Для актыўнай працы мозгу патрабуецца шмат вадкасці, таму карысна больш піць простую ці мінеральную ваду, зялёны чай.
Выконвайце рэжым сну і адпачынку. Пры ўзмоцненых разумовых нагрузках варта павялічыць час сну на гадзіну.
Рэкамендацыі па завучванні матэрыялу
Галоўнае - размеркаванне паўтораў ў часе.
Паўтараць рэкамендуецца адразу на працягу 15-20 хвілін, праз 8-9 гадзін і праз 24 гадзіны.
Карысна паўтараць матэрыял за 15-20 хвілін да сну і раніцай, на свежую галаву. Пры кожным паўторы трэба асэнсоўваць памылкі і звяртаць увагу на больш цяжкія месцы.
Паўтор будзе эфектыўным, калі прайграваць матэрыял сваімі словамі блізка да тэксту. Звароты да тэксту лепш рабіць, калі ўспомніць матэрыял не атрымоўваецца на працягу 2-3 хвілін.
Каб перавесці інфармацыю ў доўгатэрміновую памяць, трэба рабіць паўтарэнне праз суткі, двое і гэтак далей, паступова павялічваючы часовыя інтэрвалы паміж паўтарэннем. Такі спосаб забяспечыць запамінанне надоўга
свернуть